Megkezdődik a Racebird, az E1-re készített teljesen elektromos versenyhajó tesztelése

Alejandro Agag, a Formula E és az Extreme E elektromos versenysorozatok megálmodója, továbbá a Forma 1-ben edződött Rodi Basso, a McLaren korábbi motorsport-igazgatója két éve jelentették be az E1 szériát, ahol kizárólag elektromos hajókkal versenyeznek majd. Az azóta eltelt két év alatt sok minden történt.

Tavaly szeptemberben láthatta először a nagyközönség a SeaBird Technologies és a Victory Marine cégek által közösen fejlesztett Racebird névre keresztelt versenyhajót. A Csillagok Háborúja űrsiklóira emlékeztető futurisztikus, 800 kilós karbonszálas gépezet körülbelül 7 méter hosszú, és akár 50 csomóval (92 km/óra) csúcssebességgel is képes haladni. Áramvonalas kialakítása tökéletesen alkalmassá teszi, hogy éles és technikás kanyarokat is végre lehessen vele hajtani. Nagyobb sebességnél pedig körülbelül fél méterrel a víz fölé emelkedve fog haladni, az óceán vízszintje felett alacsonyan szálló madarakhoz hasonlóan.

A legutóbbi sajtótájékoztatón arról számoltak be, hogy heteken belül vízre bocsátják a masinát Észak-Olaszországban, hogy megkezdhessék az éles tesztelést és az első eredmények kiértékelését. Egyrészt fontos mérföldkőhöz érkezik ezzel az E1 széria, másrészt igyekezniük is kell, ha tartani akarják magukat a 2023 tavaszára kitűzött első bajnokság terveihez.

Várhatóan 12 csapat versenyez majd egymás ellen a világ vizein, ahol egyaránt számítanak majd a motorcsónakbajnokságok és az autóversenyzés gyakorlott pilótáira.

Ha érdekelnek az elektromos autók versenye is, akkor nézd meg korábbi cikkünket az elektromos terepjárók versenyéről is.

Borítókép: cleantechnica.com
Képek: .facebook.com/E1Series, electrek.co